سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با بهترین مکان های قشم

سفر بهترین نعمتی است که خداوند به هر انسان هدیه کرده و در هر کجای جهان و تمام دنیا، زیبایی هایی را خلق کرده است که با رفتن به آنجا حال و هوای هر انسانی زیر رو می‌شود و به هر فرد کمک می‌کند تا زندگی بهتر و شادتری را تجربه کند، اما این مقاله اختصاص داده شده به بزرگترین و بهترین جزیره‌ کشور ایران و خلیج فارس(یعنی قشم) که یک پدیده‌ وصف ناپذیر است و ما قصد داریم شما را با بهترین مکان های قشم آشنا کنیم و تمام ویژگی ها و خصوصیات این جزیره و اهالی آن را برای شما بازگو کنیم تا سفر بهتر و راحت‌تری را به آنجا داشته باشید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

بسیاری از اماکن گردشگری این جزیره در آثار ملی یونسکو به ثبت رسیده و مردم آنجا برای گردشگران و توریست‌ها اماکن خاصی را تدارک دیده‌اند که اگر جایی برای رفتن نداشته باشند به خانه های آنها بروند و استراحت کنند، پس دیگر نگرانی بابت جا و مکان نیز در آنجا نخواهید داشت و قطعا لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد.

قبل از معرفی اماکن زیبا و دیدنی قشم، بهتر است از قشم و تاریخچه آن برای شما صحبت کنیم تا با اطلاعات بیشتری راهی این سفر رویایی و هیجان انگیز شوید و بیشتر با آداب و رسوم و فرهنگ و غذاهای آنها آشنایی پیدا کنید تا سفر راحت‌تری را به جزیره‌ی قشم داشته باشید. همراه سپنجا باشید.

معرفی قشم

قشم یکی از بزرگترین جزایر ایران محسوب می‌شود که در تنگه ی هرمز واقع شده و به یکی از مناطق گردشگری تبدیل شده است که توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌‌کند و به خاطر زیبایی های طبیعی‌اش مقصد بسیاری از مردم جهان و گردشگران داخلی و خارجی است. مساحت این جزیره 1491 کیلومتر مربع و طول آنکه از بندر قشم تا بندر باسعیدو کشیده شده، حدود 115تا120 کیلومتر تخمین زده شده که در شمال آن شهر بندرعباس ،جنوبش جزیره ی هنگام، شرق  جزیره ی لارک، ودرغرب آن جزیره ی تنب بزرگ ، کوچک و موسمی قرار گرفته‌اند و بازدید از آنها نیز می‌تواند لحظات زیبا تری را برایتان رقم بزند که این بنادر هم از نعمت های خدادادی فراوانی برخوردارند.

جالب است بدانید، قشم 69 روستا و استان دارد که شهرهای مهم آن عبارتند از هلر، طولاً، حمیری و… که تنها بخش کوچکی از این جزیره هستند و خود شهرستان در شرقی ترین منطقه جزیره  قشم واقع شده است.

بسیاری از بهترین مکان های قشم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، تاریخ و پیشینه شان به هزاران سال قبل باز می‌گردد چرا که  قشم یک جزیره ی قدیمی و تاریخی است و اماکن گردشگری زیادی را در خود جای داده است. در مدت زمان حکومت ساسانیان در کشور ایران، قشم با نام ابرکاوان شناخته شده بوده که در واقع کاوان در زبان پارسی باستان به معنی (از تبار کاوان ) است و در طی سال ها به قشم تغییر یافته که شهرها و اوضاع اقتصادی آن بسیار شلوغ‌تر و پررونق‌ترشده است . این جزیره بنادر مهم کشور ایران را به خود اختصاص داده و مردم آنجا نیز از طریق گردشگران و منابع آن در آمد خوبی به را  دست می‌آورند.

اهالی قشم به زبان بومی که ترکیبی از لهجه‌ی بندری و عربی است صحبت می‌کنند و پیرو دین مذهب هستند، همچنین فرهنگ غذایی آنها که باب میل بسیاری از گردشگران و مسافران است، بسیار خوشمزه و سالم و مقوی هستند که بیشتر آنها با ماهی درست می‌شوند و اکثرشان تند و دوآتیشه اند ‌.

آب و هوای قشم گرم و خشک است اما گرمای هوا باعث تغییری در نظر گردشگران و مسافران نمی‌شود چرا که این جزیره مانند یک گنج با ارزش گران قیمت است و برای بازدید از آن هیچ چیزی نمی‌تواند مانع رفتن مسافران به آنجا شود که توصیه میکنیم در سفر به قشم حتما لباس های تابستانه را با خود به همراه داشته باشید.

 

معرفی قشم

بهترین مکان های قشم

از آنجایی که قشم یک منطقه ی وسیع و بزرگ است و تاریخ و تاریخچه ای با ارزش دارد، مملو از جاذبه ها و اماکن تفریحی / گردشگری است که تک تک آنها با ارزش و دیدنی هستند که بازدید از آنها لحظات خوشی را برایتان رقم می‌زنند،

در ادامه ما بهترین مکان های قشم را به شما معرفی خواهیم کرد و در رابطه با تمام ویژگی ها ، خصوصیات و موقعیت جغرافیایی آنها برای شما توضیح خواهیم داد و امیدواریم در سفر به قشم بتوانید از تمام این اماکن زیبا دیدن کنید و از سفر خود لذت ببرید.

دره‌ی ستارگان قشم

اولین و بهترین جایی که در سفر به قشم به شما معرفی خواهیم کرد، دره‌ی ستارگان قشم است که بسیار دیدنی ، بی‌نظیز و وصف ناپذیر است که دیدن صخره ها و کوه های این دره تعجب هر فردی را در می‌انگیزد چرا که کوه های آند در طی سال ها بر اثر فرسایش و باد و باران ، اشکالی را بر رویشان به وجود آمده که با کمی دقت و نگاهی بیشتر به شکل چیز های عجیب غریب در می‌آیند و خیلی زیبا و دیدنی هستند .

اما چرا نام این دره و کوه هایش را ، دره ستارگان گذاشته اند؟ طبق گفته ی اهالی و مردم قشم آن اشکال زیبا بر اثر برخورد ستاره ها به کوه ها بوده و به همین دلیل این نام را برایش انتخاب کرده اند.

 جزیره ناز قشم

یکی دیگر از بهترین عجایب قشم،جزیره ناز در مجاور جزیره قشم است که با آن 22 کیلومتر فاصله دارد و بسیار زیبا و دیدنی است و جزو جزایربی ساحل شنی قرار دارد که دور تا دور آن را دیوارهای صخره ایی تشکیل داده اند که تنها لحضه‌ی جزر آب  دریا پایین می‌رود و شما می‌توانید خط باریکی از خشکی  را در اطراف جزیره ی ناز ببینید، همچنین غروب های آن بسیار زیبا و دیدنی است چرا که می‌توانید نیمی از خورشید را که به زیر آب رفته را تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

دیدن مرغان دریایی، عروس دریایی ها، فلامینگوها، مرجان ها و صدف های رنگارنگ نیز از دیگر تفریحات این جزیره به شمار می‌روند که بیسار دیدنی و لذت بخش هستند و حتی می‌توانید به صید ماهی های مختلف نیز بپردازد یا در زیر سایبان های بزرگ استراحت کنید و فقط تماشاگر جزیره زیبای ناز باشید.

منبع: https://sepanja.com/blog/%d8%a2%d8%b4%d9%86%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b4%d9%85/