سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علائم خرابی ضد یخ

سوالات زیادی در مورد انواع ضد یخ در صفحه تماس با ما یا در تماس‌های تلفنی از کارشناسان "یزدان اویل" پرسیده می شود، بنابراین ما سعی کردیم سوالات پر تکرار را به صورت مقالات مختلف در بخش آموزش در "یزدان اویل" برای شما مطرح کنیم.

در این بخش نیز به این سوال که علائم خرابی ضد یخ چیست؟ پاسخ می دهیم. پس درصورتی که خودرو دارید و دغدغه نگهداری از خودرویتان را دارید حتما همراه ما باشید تا در مورد اینکه علائم خرابی ضد یخ چیست و چه زمانی می توانید ضد یخ را تعویض کنید بیشتر صحبت کنیم.

"یزدان اویل" در کنار شماست تا بهتر از خودرویتان محافظت کنید. در صورتی که هرگونه پرسش یا سوالی در زمینه ضد یخ دارید می توانید در بخش نظرات همین مقاله را با ما در میان بگذارید. "یزدان اویل" با سالها سابقه سعی می کند پاسخ پرسش های شما را در مورد انواع روانکارهای خودرویی بدهد‌‌.

 

کاربرد ضد یخ چیست؟

همان گونه که از نامش پیداست، ضد یخ مانع از یخ زدن مایع درون محفظه رادیاتور خودرو می‌شود. در فصول سرد با پارک کردن خودروها در ساعات شب در صورتی که آب خالص درون محفظه رادیاتور باشد، باعث ایجاد یخ زدگی می گردد و این یخ زدگی با افزایش حجم آب باعث فشار آوردن به رادیاتور، پولی های موتور و محفظه موتور می گردد که حتی احتمال شکستگی و ترک خوردگی سیلندر خودرو نیز در این حالت وجود دارد. پس با توجه به این که هزینه‌های نگهداری و تعویض قطعات خودرو بسیار بالا می باشد بهتر است با ریختن مقداری ضد یخ مانع از این امر شویم و سعی کنیم در کمترین حالت ممکن به خودرو آسیب برسانیم.

 

خرید ضدیخ فلزی پارس سهند اصلی اصلی

 با وجود هزینه کم ضد یخ نسبت به تعمیر خودرو کاملا به صرفه است که شما ضد یخ درون خودروی خود استفاده کنید. حتی در فصول گرم سال نیز این مایع به عنوان ضد جوش عمل می‌کند، یعنی درجه مایع موجود در درون خودرو در صورتی که 100درجه است به 120 درجه خواهد رسید. که این امر باعث می شود که دیرتر خودرو به جوش بیاید و موتور خودرو با حرارت کمتری کار کند که این امر باعث کاهش اصطکاک قطعات داخلی موتور خودرو می شود. همچنین این مایع به عنوان ضد زنگ نیز استفاده می‌شود و ضد زنگ یعنی عملاً ایجاد رسوب و زنگ زدگی قطعات داخلی موتور خودرو کاهش می‌یابد که در صورت زنگ زدگی این قطعات باعث خوردگی و آسیب به این قطعات می‌گردد.

 

پس باتوجه به این شرایط می‌توان گفت ضد یخ یکی از پرکاربردترین مایعات و روانکار های موجود در رون موتور خودرو و رادیاتور خودرو است که باید حتما به آن رسیدگی کرد و با توجه به هزینه کم آن نسبت به بقیه موارد می توان با خیال راحت از این مایع شگفت انگیز استفاده کرد.

چه زمانی ضد یخ را تعویض کنیم؟

پاسخ این سوال همانگونه که در مقالات متعدد دیگری ممکن است مطالعه کرده باشید یک سال یکبار است. یعنی شما هر سال در یک تاریخ معین باید ضد یخ موجود در موتور خودرو را تعویض کنید. به عنوان مثال ما برای خودروی خود شهریور ماه را در نظر گرفته ایم و هر سال در ماه شهریور ضد یخ موجود درون مایع رادیاتور خودروی خود را کاملاً تعویض می‌کنیم یعنی هر آنچه که مایع درون محفظه رادیاتور خودروی ماست را تخلیه کرده و ضدیخ جدید به همراه آب مقطر یا آب رادیاتور و مکمل ضد یخ به درون این محفظه می‌ریزیم.

نمایش مشخصات ضدیخ کاسپین

این که به چه نسبتی این موارد باید ترکیب شود بسته به هر خودرویی و بسته به شهر زندگی شما متفاوت است. که با توجه به جدولی که در روی جلد اغلب ضد یخ ها نوشته شده است می‌توانید این موضوع را تشخیص دهید که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم.

در این جدول در مورد درصد استفاده از ضد یخ صحبت شده به عنوان مثال اگر محفظه موتور خودروی شما کلاً 8 لیتر آب می گیرد و شما از 2/5 لیتر استفاده کنید یعنی 33% از محفظه خود را با ضد یخ پر کرده اید که در جدول پشت جلد ضد یخ های مختلف نوشته است که اگر 33% از ضد یخ استفاده کنید به عنوان مثال تا _15 درجه از موتور خودرو شما از یخ زدگی آن محافظت می شود. یعنی در صورتی که هوا سرد تر از _15 درجه شود باز هم یخ زدگی اتفاق می افتد.

ضد یخ را ازکجا بخریم؟

فروشگاه معتبر مختلفی در فضای اینترنت وجود دارد که شما می توانید از آن را ضد یخ را تهیه کنید. همچنین فروشندگان روغن موتور و تعویض روغنی ها نیز به عنوان یک منبع خرید ضد یخ محسوب می شوند فروشگاه اینترنتی یزدان اویل نیز در دسته بندی محصولات خود ضد یخ را قرار داده و این محصول پر کاربرد را با قیمت بسیار مناسب خدمت شما ارائه می کند.

شما می توانید با مراجعه به منوی سایت و رفتن به دسته بندی ضد یخ انواع محصولات ضد یخ را مشاهده کنید و آن ها را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در محل و آدرس خود در سراسر ایران آن را دریافت کنید با توجه به این ساختار و اهمیت بسیار بالای ضد یخ حتما باید ضد یخ به موقع تعویض شود و شما در کنار محصولات روانکار مانند روغن موتور و انواع فیلتر می توانید ضد یخ را نیز به میزان مورد نظر خود خریداری نمایید تا خودروی شما از یخ زدگی خودروی شما جلوگیری شود. 

منبع: https://yazdanoil.ir/%d8%b9%d9%84%d8%a7%d8%a6%d9%85-%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b6%d8%af-%db%8c%d8%ae/